Doe mee

Heb jij zin en tijd om actief te worden bij GroenLinks Enschede? Dat kan op veel verschillende manieren. Je kunt bijvoorbeeld meedoen met campagne acties en afdelingsactiviteiten, of je aansluiten bij een inhoudelijke werkgroep.

Doe mee

Duizenden Nederlands meldden zich al aan als vrijwilliger voor GroenLinks. Sluit je ook aan bij onze beweging. Na je aanmelding ontvang je direct een mail waarin staat wat je allemaal kunt doen om bij te dragen. Op 16 maart 2022 zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen, maar eerst de Tweede Kamerverkiezingen op 17 maart 2021. Hier gaan wij in Enschede stevig campagne voor voeren. Met een goede uitslag voor GroenLinks kunnen we écht het verschil maken en de weg vervolgen die we zijn ingeslagen zowel landelijk als in gemeentes.

Hoe doe je mee?

• Thema-avonden en activiteitencommissie

Onze thema- en werkgroepen op het gebied van Zorg & Welzijn, Milieu & Bebouwde Omgeving, Kunst & Cultuur, en Werk & Inkomen zijn actief betrokken bij de inhoudelijke voorbereiding van de thema-avonden die we, op weg naar de gemeenteraadsverkiezingen, om de twee maanden organiseren. Bij de organisatie van deze avonden en andere activiteiten is ook de activiteitencommissie betrokken. Leden die willen bijdragen aan deze activiteiten kunnen we goed gebruiken!

> Heb je interesse of vragen? Stuur een appje naar Dirk Stemerding
06 - 47268771 of mail: activiteiten@groenlinksenschede.nl.

• Programma- en kandidatencommissie
Met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen zijn we een programmacommissie aan het samenstellen en een kandidatencommissie. Ook hiervoor zoeken we leden die daaraan willen bijdragen. En natuurlijk kijken we ook al om ons heen op zoek naar mensen met talent en interesse voor het raadswerk. Misschien dat jij zo iemand bent?

> Heb je interesse of vragen? Stuur een appje naar Henk Zomer
06 - 51153233 of mail: voorzitter@groenlinksenschede.nl.

• Verkiezingscampagne Tweede Kamer

Komend jaar gaan we stemmen voor de Tweede Kamer. GroenLinks vindt niet alleen dat het tijd wordt voor een ander kabinet, maar wil daar ook zelf graag een rol in spelen bij alle veranderingen die onze samenleving nodig heeft. Daarvoor gaan we weer actief campagne voeren met huis-aan-huis acties en andere activiteiten. We hopen op zoveel mogelijk leden om daaraan mee te doen.

> Heb je interesse of vragen? Stuur een een bericht naar Marc Klaver
e-mail: campagne@groenlinksenschede.nl

Wil je iets doen, maar je weet nog niet wat? Stuur dan een e-mail naar activiteiten@groenlinksenschede.nl en we kijken samen naar de mogelijkheden.