Nieuws van Bart Peeters Weem

Aanzuigende werking

Beste lezer,
Als op de dag van de Stadsdeel West vergadering zelf ook de deadline voor deze prachtige nieuwsbrief ligt, dan betekent dit dat u mijn update van het Wilde Stadsdeel West nog even tegoed houdt. Voordeel daarvan is wel dat ik u een andere vraag voor kan leggen, die ik ook al eerder op de radio heb gesteld, namelijk: Heeft u wel eens last van ‘aanzuigende werking?’

Column van Bart Peeters Weem

Beste lezer,
Door de coronacrisis leren we veel over onszelf en over de wereld om on heen. Over grote dingen als de samenleving, de economie en globalisering. Over kleine dingen als de waarde van wc papier, handen wassen en de toegevoegde waarde van Irma Sluis. En ook over meer triviale dingen, die misschien toch meer zeggen over onszelf dan je in eerste instantie zou denken.

Thema-avond dinsdagavond 19 mei a.s. : Culturele Broedplaatsen

Op dinsdag 19 mei organiseert de GroenLinks thema-groep Kunst & Cultuur van onze afdeling Enschede-Haaksbergen een digitale avond over Culturele Broedplaatsen. Misschien heb je er wel eens van gehoord of ben je er geweest: Studio Complex, Robson, Tankstation, B93 of WARP Technopolis. Wat zijn deze locaties, wat gebeurt er precies en waarom is het waardevol en belangrijk om dit soort locaties in onze stad te hebben?

Het Wilde Stadsdeel Enschede-West

Beste lezer,
Zo in coronatijd is Stadsdeel West wellicht iets minder wild. Maar desondanks gaat het leven door. Bovendien heeft u van mij nog een verslag van de stadsdeelvergadering West van 10 maart tegoed. Misschien in een tijd als deze iets minder belangrijk, alhoewel, als je er woont en leeft, dan zijn het wel degelijke relevante zaken.