Nieuws van Dirk Stemerding

Duurzaam wonen in Enschede: hoe krijgen we dat voor elkaar?

Hoe brengen we de komende jaren in Enschede een ‘fossielvrije’ toekomst dichterbij? De regionale energiestrategie beschrijft voor Twente hoe we energie zoveel mogelijk duurzaam kunnen opwekken en de gemeenteraad breekt zich het hoofd over de uitgangspunten van een Energievisie. Wat de burgers in de stad hierbij heel direct raakt is de verduurzaming van het woningbestand. De gemeente hoopt op ideeën van geïnteresseerde inwoners. En ook op deze thema-avond willen wij als afdeling GroenLinks met leden en belangstellenden hierover in gesprek.

Onze afdeling in tijden van corona

Corona heeft ons in de greep. De gezondheidszorg staat onder hoogspanning. Met alle genomen maatregelen houden we het virus hopelijk zoveel mogelijk buiten de deur. Maar ook dan is ons leven flink op de kop gezet. Ook het politieke leven. De gemeente heeft aan corona de handen vol en het raadswerk moet zich beperken tot online overleg. Wat betekent dit voor de activiteiten in onze afdeling?

Levendige nieuwjaarsbijeenkomst in het Paradijs

Op zondagmiddag 12 januari hebben wij met ruim vijftig leden en belangstellenden het nieuwe jaar ingeluid onder het genot van drankjes en hapjes in het Paradijs. Onze voorzitter Henk Zomer opende de bijeenkomst met een speciaal welkom aan onze Grüne collega’s uit het grensgebied en de nieuwe gezichten in de afdeling, gevolgd door een korte terugblik op het afgelopen jaar. Maar daarnaast vooral natuurlijk ook aandacht voor de activiteiten in het nieuwe jaar onder de noemer ‘GroenLinks Enschede-Haaksbergen in beweging: op weg naar de gemeenteraadsverkiezingen 2022’.

Nieuwjaarsborrel GroenLinks Enschede

Proosten op het nieuwe jaar met elkaar en meer!

Je bent van harte welkom om: even gezellig bij praten en kennis maken met andere leden van onze afdeling, aan te schuiven bij ‘vraag en antwoord’ sessies met onze werkgroepen, - onze raadsfractie, - en speciale gasten (zie programma). Maar we gaan ook vooruit kijken naar onze activiteiten voor 2020 & genieten van een drankje en heerlijke hapje.

Waarom kiezen voor Europa?

Niet zo heel veel mensen lopen echt warm voor Europese verkiezingen. Toch staat er voor Europa en het Europese Parlement wel degelijk wat op het spel. Daarom zochten we als campagneteam naar een uitnodigende en speelse manier om op straat met mensen over Europa in gesprek te komen. Onze GroenLinks bakfiets sierden we op met een Europese vlag en een bord Waarom kiezen voor Europa? En we maakten van wát er in Europa op het spel staat ook daadwerkelijk een spel. In de drukte van de stad stapten we op mensen af met de vraag om een minuutje bij Europa stil te staan. Dat maakte nieuwsgierig...