Nieuws van Henk Zomer

Update: Maatregelen ivm coronavirus

Naar aanleiding van de persconferentie op 15 maart 2020 waar de landelijke maatregelen zijn afgekondigd ivm het coronavirus (COVID19), betekend dat alle geplande activiteiten georganiseerd door onze afdeling opgeschort zijn tot (in ieder geval) na 6 april a.s.

Een lelijke eend en rijden op waterstof

Nu ik op dit onderwerp voor de LinksVoor zit te zweten, dwalen mijn gedachten even af naar de jaren 70 van de vorige eeuw. Als jong gezinnetje waren we in die jaren de trotse eigenaar van achtereenvolgens een lelijke eend, een lelijke eend bestel en een Acadyane.

Mahnwache in Lingen naar aanleiding van brand in splijtstofelementenfabriek op 6 december aldaar

Met een kleine delegatie hebben wij als GroenLinks Enschede op donderdagmiddag 13 december deelgenomen aan een Mahnwache (in goed Nederlands een wake) voor het station in Lingen en op maandagmiddag aan een wake voor het Rathaus in Lingen. Ondanks de korte termijn waarop de oproep voor deze wakes werd gedaan waren er op donderdag ca.120 mensen aanwezig en op maandag ca.35. De aanleiding voor deze vreedzame demonstraties was de brand , die op 6 december uitbrak in het laboratorium van de splijtstofelementenfabriek

Terugblik algemene ledenvergadering 28 november jl.

Robert Jansen - GroenLinks Overijssel

Woensdagavond 28 november hebben wij onze tweede algemene ledenvergadering gehouden in de Hub. Aanwezig waren ongeveer 20 leden waarbij we ook een paar nieuwe leden konden verwelkomen. Naast enige huishoudelijke punten zoals goedkeuring van de notulen van de vorige vergadering en de behandeling van de begroting 2019, overigens allebei goedgekeurd door de ALV, is Joris Voerman benoemd als nieuw bestuurslid.Hij gaat als DMM'er (Digital Media Manager) zitting nemen in het bestuur.

Vooraankondiging Algemene Ledenvergadering op 28 nov 2018

Het bestuur van afdeling Enschede-Haaksbergen is van plan om op woensdag 28 november 2018 zijn tweede ALV van dit jaar te houden. Alle leden zijn hier van harte voor uitgenodigd.
Deze ALV zal plaatsvinden in de HUB Twente, Dinkelzaal, adres Boulevard 1945 3, 7511 AA Enschede.
Inloop en koffie/thee vanaf 19:00 uur, de ALV begint om 19:30 uur.