Nieuws van Marianne Schouten

De Corona Nota

Afgelopen week was extra hard werken, want ik mocht namens de fractie de Corona Nota (29 juni 2020) behandelen in de Stedelijke Commissie. En dat was best wel spannend! Normaal is dit aan de fractievoorzitter, maar Hetty is helaas ziek. En onze vice-voorzitter Robin was al heel erg druk met de energievisie en de extra taken als vice-voorzitter.

Zwembad genoeg in Enschede?!

GroenLinks Enschede wil zich hard blijven maken voor genoeg zwembad voor iedereen. De coalitie heeft gekozen voor veel bezuinigingen op het zwembad tijdens de raad van 30 juni jl., er staat een taakstelling van 400.000 euro gepland.

De coronacrisis & onze toekomst

De wereld zoals ik die kende heeft nog nooit zo op zijn kop gestaan. Onze maatschappij is voor een groot deel stil gezet om te voorkomen dat teveel mensen tegelijk ernstig ziek worden. De denderende trein is tot stilstand gekomen omdat de coronacrisis serieus genomen is. Het kan dus wel, als we echt willen. Onze samenleving lijkt mensen - gelukkig – toch wel belangrijker te vinden dan geld.