Nieuws van Robin Wessels

Zowel succes als bittere nasmaak debat energievisie

Na veel vertraging heeft de raad op 7 september eindelijk de Nota van Uitgangspunten voor de energievisie vastgesteld, en daarmee de kaders gesteld voor het energiebeleid tot 2030. Hoewel 2 voorstellen van GroenLinks op ruime steun konden rekenen, overheerst ook een bittere nasmaak. Het overgrote deel van de gemeenteraad is niet te bewegen tot een enigszins ambitieus energiebeleid.

Amendement Ambitie 2030

• Amendement ingediend in de raadsvergadering van 7 september 2020
  • Amendement ingediend door GroenLinks
  • Amendement verworpen

Enschede beste fietsstad van de grote steden

Op 28 februari heeft de Fietsersbond bekend gemaakt welke gemeente zich de beste fietsstad van Nederland mag noemen. Enschede heeft de afgelopen jaren grote stappen gezet en mag dan ook trots zijn met een plek in de top 5 van alle Nederlandse gemeenten en bovendien met de verkiezing tot beste fietsstad van de grote steden. GroenLinks is erg te spreken over de inzet op het fietsvriendelijk maken van onze gemeente en is blij met de waardering die de fietser hiervoor heeft. Wij zien de plek in de top 5 als een beloning voor het vele werk en tegelijk als een aanmoediging om verder te blijven werken aan het fietsklimaat in Enschede. Wie weet kunnen we bij een volgende verkiezing zelfs tot allerbeste fietsgemeente van Nederland worden uitgeroepen.