Duurzaam wonen in Enschede: hoe krijgen we dat voor elkaar?

Hoe brengen we de komende jaren in Enschede een ‘fossielvrije’ toekomst dichterbij? De regionale energiestrategie beschrijft voor Twente hoe we energie zoveel mogelijk duurzaam kunnen opwekken en de gemeenteraad breekt zich het hoofd over de uitgangspunten van een Energievisie. Wat de burgers in de stad hierbij heel direct raakt is de verduurzaming van het woningbestand. De gemeente hoopt op ideeën van geïnteresseerde inwoners. En ook op deze thema-avond willen wij als afdeling GroenLinks met leden en belangstellenden hierover in gesprek.

• Wat zijn de mogelijkheden voor verduurzaming van het huizenbestand in Enschede en hoe wordt daar op dit moment aan gewerkt?
  • Wat zijn de voornemens voor de toekomst van de gemeente, woningcorporaties en andere belangrijke partijen?
  • Wat betekent dit voor de bewoners, zowel huurders als eigenaren, en welke rol kunnen zij zelf spelen in deze ontwikkelingen?
  • Hoe kan de politiek in Enschede verduurzaming van het huizenbestand voor bewoners zo aantrekkelijk mogelijk maken?

Over deze vragen hoor je meer van de uitgenodigde sprekers en kun je meepraten aan gesprekstafels over verschillende onderwerpen.

Wanneer: dinsdagavond 29 september van 19.30 tot 22.00
Waar: Spacebar Enschede, Stationsplein 1A

PROGRAMMA

Deze avond is de derde in een serie waarin we discussiëren over thema’s die voor de stad en voor GroenLinks van bijzonder belang zijn. Volgend jaar september sluiten we deze serie af met een stadsconferentie in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022:

Let op! De Spacebar biedt ruimte voor 40 personen met inachtneming van de coronavoorschriften. De zaal bevindt zich op de eerste verdieping en is helaas alleen per trap te bereiken. In verband met het maximale aantal personen en om teleurstellingen te voorkomen vragen we je om je uiterlijk 25 september voor deelname aan te melden. De beschikbare plaatsen worden op volgorde van aanmelding toebedeeld. We sturen je een bevestiging en mocht je achter het net vissen, ook dan krijg je uiteraard bericht. Je kunt je aanmelden met een mail naar: activiteiten@groenlinksenschede.nl