Beste GroenLinkser,

Over ongeveer 3 weken is het zover. Dan stemmen we voor de nieuwe gemeenteraad. We hopen natuurlijk op een betere opkomst dan de ruim 40% stemmers van 4 jaar geleden. Toch zijn er bij iedere verkiezing weer mensen die twijfelen of ze zullen gaan stemmen en zo ja op welke partij. Daarom is het belangrijk dat wij GroenLinks goed laten zien. Dichterbij 21 maart wordt dit steeds belangrijker.

Sinds begin januari zijn we al actief in de wijken met huis-aan-huis bezoek. Wat blijkt?

• Van de mensen die thuis zijn bezocht gaat 12 % meer stemmen. Dat is een mooi effect;
  • Bij elke huis-aan-huis actie haal ik zo’n 5 twijfelaars over de streep;
  • De partij voor de dieren doet niet mee in Enschede: aan de deur kun je ze overhalen;
  • Vaak hoor je van mensen: jullie zijn de eersten die we van de ‘politiek’ zien in de straat;
  • Onlangs hoorde ik aan de deur van een vrouw die bij haar moeder op bezoek was: ‘O ja, jullie zijn al bij mij aan de deur geweest’ ;
  • Mensen, zeker 95 %, waarderen het als je aan de deur komt. We ontvangen veel sympathie.

Wat is mijn wens? Vanaf 1 maart laten we nog veel meer GroenLinks zien op straat.

Doe je mee? We kunnen jouw hulp goed gebruiken. Laten we zorgen dat we met een grote groep groene hesjes de inwoners laten zien dat GroenLinks ertoe doet. We gaan huis-aan-huis, flyeren op de markt, bij het station, etc.

Lukt het je niet om actief mee te doen en wil je onze campagne graag ondersteunen dan is je financiële bijdrage aan onze campagnekas van harte welkom op banknummer NL03 TRIO 0786810149, tnv GroenLinks Enschede Haaksbergen.

Bekijk ook onze agenda voor alle actuele activiteiten.

Met hartelijke groet,
Lijsttrekker GroenLinks Enschede